nittonde maj

Nu är det exakt tre veckor kvar. Sen är sista tentan skriven, sista projektet presenterat och sista sommarlovet har gått av stapeln.

I sommar ska jag inte plugga ett dugg, ska helt och hållet ignorera de spännande sommarkurserna jag blivit antagen till. Jag behööver inte läsa mer! I sommar ska jag bara jobba och dingla med benen. 25 lediga dagar att disponera. Det kan ju tyckas vara en angenäm sysselsättning, men faktum är att det har hunnit bli något av ett stressmoment. Det ska tryckas in en Bodenvecka, en Italienvecka, Turkietvecka, Kalmarvisit. Sedan hade jag någon sorts föreställning om att jag även ska ha tid att pyssla hemma och läsa böcker på gräsmattan. Dagens i-landsproblem.

Nu (äntligen) har jag lyckats säga upp mig från ett av jobben, det var mina små barn som fick ryka. Inte längre barnflicka! Lite vemodigt, har ju jobbat med de barnen i 2,5 år. Vemodet till trots känns det otroligt befriande. Två lediga eftermiddagar! Står och väger mellan två kvällskurser att fylla den lediga tiden med - franska eller retorik. Kanske båda!

Nu ska jag ta en påtår på kaffet och ta tag i lite plugg innan det är dags att jobba.


Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0