den tionde maj tjugohundraelva

Ojdå, nu var det ett tag sen jag lyckades knåpa ihop något här. Då kan man ju tycka att jag borde komma med någon sorts rapport om allt som hänt de senaste månaderna. Men det har liksom inte hänt så mycket och det är faktiskt en himla bra sak.

Insåg igår att det blivit sommar igen. Insåg igår att sommarlovet är fyra veckor bort. Insåg igår att fyra veckor är en förvillande kort tid, i prestation räknat är det då fasen så mycket längre. I prestation räknat är det sommarlov till jul ungefär. Nåväl, denna insikt, panik och hysteri brukar infinna sig i maj - det är inget jättenytt fenomen. Så nu ska jag traggla mig igenom lite rapporter och tentor, sen är det sommarlov.

Nu ska jag häva i mig det sista kaffe, knalla bort till Täby centrum, hämta lite böcker på den eminenta Posten, knalla hem, läsa i solen, plugga effektivt och målinriktat, jobba, spinning, hem.



På Nyhetsmorgon är de fåniga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0