Sudoku

Man har tamejtusan aldrig den siffra man behöver! Precis som i levande livet. Tänk om man kunde nöja sig med alla fyror och ettor och sexor och nior istället för att sukta efter tvåorna och åttorna. Men då är det ju inte ALLS roligt och helt utan poäng. Ibland vet jag inte om mitt filosofiska djup är som en djuphavsgrav eller som en barnpool.

Allt jag tar i går sönder. Min nya fina tv har fått fnatt - den stänger av sig själv hela tiden. Vansinnigt irriterande. Såklart jag borde reklamera den snarast.. Men jag drar mig faktiskt för tv-lösheten. Vad ska jag då ta mig till? Plugga? No way. Dessutom har mitt internet gått kaputt. Det var faktiskt inte mitt fel, strömsladden till routern är avgnagen och det är nog inte jag som gjort det. Misstänkt är en fyrfota. Allt är paj paj paj.

Nåväl. Jag har tillbringat nästan hela dagen hemma hos fröken Caroline. Eller snarare på fröken Carolines balkong.  Mycket trevligt, mycket lite plugg. Nu är jag hemkommen och borde faktiskt få lite gjort. Har varit hemma i ungefär en timme och har bakat muffins och scones, städat, diskat, kollat på tv och snart bloggat. Mycket produktivt! Det märks att det är tentatider här på vår lilla gård - det surrar av dammsugare hela dagarna, fönstrena står öppna och vårstädningen är i full gång!

På tal om Alvdeon så invigde jag gräsmattan i går! En liten blygsam solbränna med en förtjusande skär underton resulterade dagen i, lyckat. Senare på kvällen satt jag (i min illröda glans) med lite vänner i Kungsträdgården. En liten öl och massor med prat, sedan en ovanligt tidig hemgång. Men sommaren! Det ligger i luften.

Ja, detta inlägg blev något hattigt. Men när tentan står för dörren är det svårt att behålla en rak, fokuserad tanke i mer än några sekunder.  Efter 7 juni, då börjar jag på romanen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0