What to do...

..tentaplugga eller blogga? Svårare val har jag ställts inför.

Jaha. Onsdag igen. Jag förstår inte hur veckorna kan flyga förbi så hiskeligt fort, men att tiden ändå envisas med att stå stilla. Hur går det ihop, mr och mrs Filosof? Och varför får jag ingenting gjort fastän jag pluggar jämt? Ja, exakt nu kanske jag inte är helt produktiv. Men det är faktiskt ett undantagsfall. Visserligen verkar ju det inte spela någon roll, jag åstadkommer just ingenting iallafall. Så jag skulle kunna välja att glo på dagsändningarna fram till att det är dags att gå till jobbet. Men då skulle jag nog känna mig arbetslös och bidragstagande. (Nej, det är inget fel med att vara det. Men jag tror inte det är så många som njuter av känslan.)

Tv-program som ger mig hjärnblödning:
  • Paradise Hotel
  • Robinson
  • Våra värsta år
  • Glamour
  • Sjunde himlen
  • One tree hill
  • Miljonlotteriet lyckohjulet
  • America´s funniest home videos
  • Extreme home makeover
Lite i inbördes ordning, men inte riktigt alla.
Nej, jag gillar inte Stargate heller. Det glömde jag. Men det är inte riktigt strokeframkallande.

Helt allvarligt talat borde jag plugga till morgondagens tenta. Är dock oförmögen att ta den här kursen på allvar, anledningarna till det skulle också kunna utgöra en punktlista. Men det blir lite tjatigt.  Ännu allvarligare talat borde jag ordna med allt annat jag måste göra. Och det ska jag nog. Men jag vill inte riktigt, jag vill helst bara vara nedstoppad under duntäcket med Tomas och titta på film hela dagen.  Jag vill inte alls att han åkte till jobbet imorse och jag vill inte alls plugga i 2 h till (till?) och sen knalla till mitt eget jobb. Men men, det är väl så att bli vuxen. Man kan inte undvika otäcka saker genom att en kompis ringer till skolan och sjukanmäler med mammavuxen-röst.  Nu är det bara att uthärda och hoppas på att klockan går fort tills det är dags att gå upp imorgon igen. Och hoppas på att allt gått lite smidigare i nästa försök.



Fakta och fundering:

Jag i Boden i Påsk!

Undrar hur det är att vara kändis? Alltså, kändis-kändkänd. Som Jennifer Lopez.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0